Blogs
Ko labāk izvēlēties – Google vai Facebook reklāmas?
Autors: Jānis Kļavinskis
Lielākā daļa uzņēmēju, kuri ir nolēmuši reklamēties digitālajā vidē, nonāk pie jautājuma – kura reklāma būtu man piemērotāka – Google vai Facebook? Protams, bez Google un Facebook reklāmām ir vēl citas iespējas, kā kļūt pamanāmam digitālajā vidē, bet šoreiz apskatīsim tieši šīs divas..
Mūsdienu pastāvīgi mainīgajā digitālajā laikmetā uzņēmējiem, jo īpaši jaunpienācējiem, ir vairāk nekā skaidra atbilde uz jautājumu – kāpēc ir vitāli nepieciešams virzīt savu uzņēmumu arī interneta vidē, jo tieši tur ir iespējams uzrunāt, ieinteresēt un sasniegt lielāko daļu patērētāju un apgūt jaunus tirgus ar salīdzinoši minimālām izmaksām. Taču digitālās jomas attīstība ir tik strauja, ka brīžiem ir grūti saprast, kāpēc vienā brīdī uzņēmums zeļ un plaukst, tam ir plašs klientu loks un stabila, augoša peļņa, bet jau nākamajā – cieš neveiksmi un sāk zaudēt pat pašu lojālāko auditoriju.
Ikviens uzņēmums – mazs, vidējs vai liels – zina, cik svarīgi ir sasniegt pēc iespējas plašāku potenciālo klientu loku, lai veiksmīgi nostiprinātu savas pozīcijas tirgū un ilgtermiņā vadītu un attīstītu biznesu. Ņemot vērā informācijas tehnoloģiju ievērojamo ietekmi uz sabiedrību, biznesa nozaru pārstāvjiem ir operatīvi jāreaģē, regulāri pārskatot un uzlabojot gan savu piedāvājumu, gan arī attiecīgi uzņēmuma mārketinga stratēģiju un aktivitātes, lai spētu apmierināt patērētāju pastāvīgi mainīgās prasības.
Google nemitīgi attīstās, ievieš jaunumus, papildinājumus un uzlabojumus, tāpēc reklāmdevējiem nepieciešams pastāvīgi sekot Google Ads aktualitātēm un ik dienu strādāt ar saviem Google Ads kontiem. Tikai tā iespējams saglabāt konkurētspēju un nevainojami pārzināt Google reklāmu rīku. Google reklāmu eksperta sertifikāts ir derīgs tikai vienu gadu un ne velti – ja vēl pirms gada tu sevi uzskatīji par ekspertu, tad, gadu neko nedarot Google reklāmu kontā, tu jau atkal nonāc teju iesācēja līmenī. Google reklāmas – tā ir nepārtraukta mācīšanās un sevis pilnveidošana.
Mājaslapu konstruktors - izdevīgs risinājums biznesa izaugsmei internetā
Autors: Gatis Ezerkalns
“Ja tevis nav internetā, tad tevis nav vispār” – mūsdienās šis teiciens var šķist dzirdēts tik bieži, ka, atkal kārtējo reizi klausoties kāda runās par nepieciešamību veidot biznesa identitāti interneta vidē, gribas aizkaitināti noplātīt rokas. Visiem taču skaidrs, ka mūsdienās internets virza pasauli! Tomēr mājaslapas izveide ir dārga, laikietilpīga, piņķerīga, un tam vajadzīgas īpašas zināšanas. Vai tā tiešām ir?
Šis blogs veltīts tēmai, kas aktuāla ikvienam, kam ir sava mājaslapa internetā – web lapas trafikam un veidiem, kā ar to strādāt. Nez kāpēc cilvēki domā, ja reiz viņi ir izveidojuši (iegādājušies vai pasūtījuši) savu mājaslapu, tas automātiski sniedz garantiju, ka šo lapu kāds apmeklēs. Diemžēl tas tā nedarbojas.
Biznesa datubāze Kompass ir viens no vadošajiem business to business (B2B) informācijas piegādātājiem pasaulē ar plašu pārstāvniecību tīklu vairāk nekā 60 pasaules valstīs. Tas ir starptautiski pazīstams uzņēmums, kas piedāvā efektīvus rīkus, lai palīdzētu jebkuram uz eksportu orientētam uzņēmumiem apgūt un iepazīt jaunus tirgus, pārdot savas preces un pakalpojumus visā pasaulē, kā arī vairot savu tirdzniecības zīmju atpazīstamību.
Kā jau pieminēju savā iepriekšējā rakstā „SEO web lapās”, SEO jeb mājaslapu optimizāciju priekš meklētājprogrammām ( Google, Yandex, Bing un citām) var iedalīt divos posmos. Pirmkārt, tas ir iekšējais SEO, par kuru iesāku runāt jau iepriekš, un, otrkārt, ārējais SEO, par ko parunāsim šoreiz – precīzāk, par ārējo saišu jeb „backlink” veidošanu mājaslapai.
Mūsdienu interneta laikmetā ikkatram veiksmīgam uzņēmumam ir vajadzīga mājaslapa, turklāt, lai lapa pildītu savas funkcijas, to regulāri nepieciešams aktualizēt. Vietne jāpapildina ar fotogrāfijām, jaunumiem, publikācijām un citu saistošu informāciju, kā arī pēc nepieciešamības jāveic citi uzlabojumi. Regulāra informācijas atjaunošana mājaslapā liecina par to, ka uzņēmums strādā, attīstās un ir aktīvs, turklāt pastāvīga mājaslapas satura atsvaidzināšana un optimizācija ļauj uzlabot mājaslapas pozīciju un redzamību meklētājsistēmās, kā arī paaugstināt apmeklētāju skaitu. Šīs nozīmīgās funkcijas iespējams nodrošināt, izmantojot pieredzējušu speciālistu pakalpojumus mājaslapas uzturēšanā.
Ir diezgan grūti „turēt roku uz pulsa” un regulāri kontrolēt milzīgo informācijas plūsmu par dažādu uzņēmumu darbību – dati mainās nepārtraukti. Tāpēc liela daļa uzņēmēju paļaujas uz to, ka viņu klienti vai sadarbības partneri paši ziņos par notikušajām izmaiņām, taču visbiežāk tā nenotiek, kā rezultātā var rasties neparedzēti finansiāli zaudējumi un citi sarežģījumi jūsu uzņēmuma darbībā. Lai izvairītos no šāda riska un spētu laicīgi pieņemt pareizos lēmumus sarežģītās situācijās, lielu lomu spēlē informācija, kuru par saviem klientiem, sadarbības partneriem vai parādniekiem varat iegūt un izmantot savā labā.
Mājaslapas un datu aizsardzība: Kas jāzina vietnes apmeklētājiem un īpašniekiem?
Autors: Jānis Lielmanis
Līdz ar 2018. gada 25. maiju Latvijā stāsies spēkā Vispārīgā datu aizsardzības regula (General data protection regulation), kas piemēros jaunus noteikumus attiecībā uz datu apstrādē iesaistīto personu atbildību un tiesībām. Šī regula attiecināma gan uz uzņēmumiem un valsts un pašvaldības iestādēm, gan fiziskām personām (datu subjektiem), un, to pārkāpjot, tiks piemēroti ievērojami bargāki naudas sodi nekā tas bijis līdz šim (līdz pat 20 000 000 eiro).
Ikviens maza, vidēja vai pat liela uzņēmuma vadītājs, atbildīgais par mārketingu ir saņēmis zvanu no biznesa konsultanta ar aicinājumu satikties. Kā klients rīkojas tālāk? Šoreiz ne par tiem klientiem, kuri piekrīt tikties, uzzināt iespējas un risinājumus. Daļai klientu pirmā reakcija ir „Mums neko nevajag”, „Mums viss ir”, „Ja gribēs, tad atradīs”, „Mums jaunus klientus nevajag” un citas atrunas. Strādājot tiešajā pārdošanā 18 gadus, esmu sapratis, ka reakcija un nevēlēšanās satikties, izsakot jau minētās frāzes, daudziem klientiem ir palikusi nemainīga. Kāds ir iemesls? Varu minēt dažus no tiem.
Videoklipi un fotoattēli, kas uzņemti no putna lidojuma, sniedz vēl nebijušas iespējas reklāmas produktu veidošanai. Reklāmas aero fotografēšana vai filmēšana ir efektīvs mārketinga paņēmiens, kas ne tikai piesaista uzmanību produktam, bet arī piedāvā uz to paraudzīties no gluži cita skatupunkta.
Facebook ir vispopulārākais sociālais tīkls Latvijā un pasaulē, apsteidzot Youtube. Apmēram 700 tūkstoši lietotāju Latvijā ar iespējām atlasīt viņus pēc vecuma, dzimuma, ģimenes stāvokļa un interesēm – tā ir lieliska reklāmas platforma.
5 iemesli, kādēļ ikvienam uzņēmumam nepieciešama mājaslapa
Autors: Juris Habermanis
Internets ir kā iela, pa kuru, ieskatoties veikalu skatlogos, pārvietojas cilvēki. Ja agrāk, lai paskatītos uz precēm vai izraudzītos pakalpojumu, vajadzēja aiziet uz reālu veikalu, tad tagad reti kurš to darīs, iepriekš nesameklējot un neizvērtējot pieejamo informāciju. Lielākā daļa cilvēku vispirms meklē vajadzīgo internetā, un tieši mājaslapa ir pirmā vieta, kurā potenciālais klients apstāsies, lai uzzinātu visu nepieciešamo. Latvijā tā ir iespēja izlauzties cauri pūlim ar savu pakalpojumu vai preci un parādīt to potenciālajam klientam.
Easy Business ir globālā B2B (business to business) datubāze, kas palīdzēs Jums atrast potenciālos klientus un izveidot mārketinga sarakstus neatkarīgi no tā, vai izmantojat datus pārdošanai pa tālruni, e-pastu, digitālo mārketinga pasākumu veikšanai, vai arī plānojot tiešās pasta kampaņas. Lai nodrošinātu datu atbilstību katrā reģionā un sniegtu reālu izpratni par vietējo tirgu, ikkatrā valstī darbojas specializētas lokālās komandas, kas uz vietas ievāc aktuālos datus.
SEO web lapās
Autors: Jānis Kuplēns
SEO (Search Engine Optimization) ir trīs maģiskie burti, kas nozīmē mājaslapas optimizāciju interneta meklētājprogrammām – Google, Yandex, Bing un citām. SEO var iedalīt divās daļās: pirmkārt, darbības/uzlabojumi, kas tiek veikti mājaslapā, un, otrkārt, darbības, kas tiek veiktas ārpus lapas. Šajā rakstā vairāk apskatīsim tās lietas, kas attiecas uz iekšējo SEO.
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir pārdot. Taču, lai preci vai pakalpojumu būtu iespējams pārdot, potenciālajam klientam nepieciešams paskaidrot, kāpēc viņam tas ir vajadzīgs, kādu vērtību tas sniedz un kādas problēmas tādējādi iespējams atrisināt. Šādu funkciju visveiksmīgāk pilda neliels videoklips, kas kalpo kā Jūsu uzņēmuma vizītkarte. Tas ātri un efektīvi nodos nepieciešamo informāciju mājaslapas apmeklētājam.
Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļa (NIC) (augstākā līmeņa domēna .lv reģistra uzturētājs) piešķīrusi LT DIGITAL domēnu reģistratūrai „Business Media” īpašu titulu – „RegiSTAR”
Kāpēc nepieciešams regulāri atjaunot informāciju mājaslapā?
Autors: Elīna Ola
Uzņēmuma mājaslapa ir izveidota un, šķiet, „iedzīvojusies” interneta vidē. Vai ar to pietiek? Vai mājaslapa ir pabeigta un pilda savu galveno funkciju?
Lai mājaslapa būtu „dzīva”, to nepieciešams regulāri atjaunināt, papildināt un „uzfrišināt”.
Google Analytics – instruments mājas lapas ieguvuma novērtēšanai
Autors: Jānis Kuplēns
Ikvienam mājas lapas īpašniekam ir ienācis prātā jautājums – vai kāds manu lapu apmeklē un vai tas dod manam biznesam ieguvumu? Lai to noskaidrotu, lieti noder analītikas jeb statistikas instrumenti. Publiskajā web vidē ir pieejami dažnedažādi analītikas rīki, kas ļauj uzskaitīt datus par jūsu mājas lapu, tai skaitā Yahoo Web Analytics vai Yandex Metrica, taču viens no populārākajiem nenoliedzami ir Google Analytics, un par to tad arī parunāsim.
Viss slikti: Google mani nevar atrast
Autors: Ingus Rubenis
Diezgan bieži gadās situācijas, kad Google My Business (GMB) ieraksts ir izveidots un verificēts, taču informācija par uzņēmumu nav atrodama. Ne pēc nosaukuma, ne nozares, ne atrašanās vietas. Toties nelietīgā konkurenta lapu rāda, pat neskatoties uz to, ka viņš, nosaukumā nav iekļāvis nevienu atslēgas vārdu. Apskatīsim dažus izplatītākos iemeslus, kādēļ tā var notikt.
Reklāmu vispārējā mobilizācija Latvijā ir sākusies
Autors: Jānis Āboltiņš
Interneta reklāmas mobilizācijas vilnis pēc Amerikas un Rietumeiropas iekarošanas sasniedzis arī Latviju. Cilvēki pielieto viedtālruņus arvien plašāk, un aktīvi izmanto tos, tieši meklējot kādas preces vai iepērkoties.
Konsultanta uzdevums ir ieinteresēt, nevis pārliecināt
Autors: Juris Habermanis
Pārdevēja darbs sākas tajā brīdī, kad potenciālais klients pasaka:
„Nē, paldies”. Sastopoties ar atteikumu, pārdevējs spēs pārliecināt, savukārt biznesa konsultants varēs daudz vairāk – proti, ieinteresēt sarunu partneri un pamatot, kāpēc ieteiktais risinājums ir piemērots tieši konkrētajam klientam.
Autors: Jānis Lielmanis
Mūsdienu informācijas laikmetā cilvēki aizvien vairāk laika pavada datoros, telefonos un citās elektroniskajās informācijas ierīcēs. Arī, pieņemot lēmumus, mēs aizvien lielāku lomu uzticam internetā iegūtai informācijai. Pat jautājumos, kas saistīti ar mūsu veselību, attiecībām, bērnu audzināšanu vai karjeru viens no būtiskākajiem informācijas avotiem un palīgiem lēmumu pieņemšanā nereti ir internets. Tās ir tikai dažas jomas, kurās mūsu uzvedību un ikdienas rīcību ietekmē internets un modernās tehnoloģijas.
Autors: Jānis Āboltiņš
Programmēšanas tehnoloģijas jau vairākus gadus ļauj diezgan vienkārši veidot mājas lapas, kas piemērojas mobilo telefonu ekrānu izmēriem. Atkarībā no nepieciešamības var izvēlēties responsīvu vai adaptīvu dizainu, var veidot atsevišķu mobilo lapu ar citu domēnu. Taču tehniskās iespējas bieži vien tiek izniekotas, ja vienlaikus netiek domāts par klientam draudzīgu saturu.
Patiesība par Latvijas uzņēmēju mājaslapām
Autore: Anita Vītola
Meklējot kādu uzņēmumu pēc nosaukuma, ir diezgan nejauki atrast tikai šī uzņēmuma juridisko adresi. Ak, jā – blakus juridiskajai adresei var ieraudzīt arī tā reģistrācijas numuru. Tālāk dari, ko gribi. Tas ir – neko. Toties gana jauki ir atrast šī uzņēmuma kontakttālruni un reālo adresi. Daudz lielāka veiksme, ja par šo uzņēmumu ir pieejama arī paplašināta informācija (infolapa) kādā no labākajiem uzņēmumu meklēšanas portāliem. Der arī kvalitatīvs profils sociālajos tīklos vai Google MyBusiness infolapa ar bildītēm un karti. Pavisam jauki, ja, meklētājā ievadot uzņēmuma nosaukumu, pretī mīlīgi raugās uzņēmuma mājaslapas adrese.
Kā atpazīt labu pārdošanas konsultantu?
Autors: Juris Habermanis
Pārdošanas konsultants ir persona, kas tiekas ar uzņēmējiem, konsultē tos par mārketinga tirgus tendencēm un palīdz uzņēmumiem pieņemt piemērotāko no tām.
Veidojam AdWords reklāmas gudri – mērām rezultātus
Autors: Jānis Āboltiņš
Google AdWords pozitīvi atšķiras no citiem reklāmas veidiem ar iespēju precīzi mērīt reklāmas rezultātus un saprast, cik lielā mērā atmaksājas ieguldīt naudu reklāmā. Tā ir priekšrocība, kas daudziem uzņēmējiem ļauj optimizēt reklāmas budžetus. Profesionāls reklāmas veidotājs spēj konsultēt uzņēmumu ne tikai par AdWords reklāmām, bet dod arī ieskatu par to, cik produktīvi strādā citi reklāmas avoti. Piemēram, iespējams salīdzināt AdWords reklāmas sniegumu ar to, ko dod sociālajos tīklos un citās interneta vietnēs izveidotās reklāmas. To var izdarīt, izvērtējot precīzu statistiku, kura ir pieejama saprotamās tabulās un saskaitīta konkrētās vienībās. Uzņēmējs var izdarīt secinājumus un saprast, kurš no reklāmas veidiem un interneta piekļuves avotiem viņa mājas lapai ir izdevīgs un kurš nav.
E-pasta mārketings – pieredze un priekšrocības
Autore: Sanita Buklovska
E-pasta mārketinga virziens turpina gadu no gada attīstīties, pateicoties mārketologu pieredzei un inovatīviem tehniskiem risinājumiem. Vai mūsdienu digitālajā pasaulē vēl ir jāuzdod jautājums, kas IR e-pasta mārketings? Ikdienā jau ir tik daudz uzskatāmu piemēru par šo mārketinga komunikācijas veidu, ka drīzāk jārunā par to, kas NAV e-pasta mārketings. E-pasta mārketings nav e-pasta kastīšu piesārņošana jeb spams.
Savā ziņā, nekas īpašs, tikai telefons… Jūs teiksiet
Autore: Evija Saltā
Protams, telefons kā ierīce, sen vairs nav nekāds jaunums. Toties iespējas, ko ar to var panākt, ir milzīgas. Galvenā un nemainīgā vērtība – sazvanīt un runāt ar klientiem. Mūsdienu dinamiskajā vidē telefons ir neatņemama un neaizvietojama uzņēmējdarbības vajadzība.
Kā pareizi uzrakstīt SEO "draudzīgu" tekstu
Autors: Valdis Vikmanis
Ea jums ir izveidota mājaslapa, tad ir ļoti svarīgi, ka tai ir SEO "draudzīgs" saturs. Ja tā būs, tad jūsu mājaslapa Google atlases rezultātā atradīsies augstāk nekā līdzīgas (piemēram, konkurentu lapas :) ) lapas.
Šajā blogā es aprakstīšu galvenās lietas, lai jums izdotos labs SEO raksts.
Neskaitāmi tehnoloģiju entuziasti bez apstājas prezentē jaunas iespējas, kas paveras uzņēmumiem, lai tie uzlabotu pozīciju un tiktu līdzi trakajam interneta attīstības skrējienam. Kā rīkoties šajā situācijā, lai neatpaliktu un reizē nesajuktu prātā?