Viss slikti: Google mani nevar atrast

Autors: Ingus Rubenis

Diezgan bieži gadās situācijas, kad Google My Business (GMB) ieraksts ir izveidots un verificēts, taču informācija par uzņēmumu nav atrodama. Ne pēc nosaukuma, ne nozares, ne atrašanās vietas. Toties nelietīgā konkurenta lapu rāda, pat neskatoties uz to, ka viņš, nosaukumā nav iekļāvis nevienu atslēgas vārdu. Apskatīsim dažus izplatītākos iemeslus, kādēļ tā var notikt.


Vispirms jāsaprot, kas My Business nav. Skatoties no Google pozīcijām, tas nav reklāmas rīks – šeit nevar samaksāt naudu par izdevīgāku pozīciju. Vēl vairāk, Google dara visu iespējamo, lai meklēšanas algoritma detaļas nenonāktu atklātībā, tā nodrošinot iespējami līdzvērtīgas pozīcijas visiem vietējiem uzņēmumiem. GMB nav arī līdzeklis noliktavas atlikumu iztirgošanai vai realitātei neatbilstoša tēla veidošanai. Nav pat drošas garantijas, ka ieraksts meklētājā parādīsies vispār.

Bieži vien to uzzinot, uzņēmēji ir pārsteigti: kādēļ šāds rīks man vispār ir vajadzīgs? Ļoti vienkārši: tā ir lieliska iespēja pastāstīt potenciālajiem klientiem par sevi un savām precēm vai pakalpojumiem (nevis vienkārši reklamēt tos); sniegt precīzas ziņas par atrašanās vietu, pareizu darba laiku un ērtākajām saziņas iespējām. Tā ir iespēja verificēt My Business lapu un nodrošināties pret nepatīkamiem pārsteigumiem. Tā ir arī iespēja atbildēt uz apmeklētāju komentāriem kā lapas īpašniekam un informēt klientus par jaunākajām aktualitātēm vai izdevīgiem piedāvājumiem. Un visbeidzot – pareizi izveidota un regulāri atjaunota GMB lapa var lieliski palīdzēt mājas lapas SEO.

Tieši uzticamība ir nodrošinājusi Google neapšaubāmo līdera pozīciju citu pārlūku vidū (~60000 meklējumu ik sekundi). Varētu pat teikt, ka tas ir šīs kompānijas galvenais aktīvs, jo, meklējot kaut ko Google, mēs ceram iegūt iespējami pilnīgu un patiesu informāciju, un parasti tā arī notiek. Taču, tiklīdz lieta nonāk līdz My Business lapas izveidei, daudzos cilvēkos pamostas teju maniakāla vēlme sniegt par sevi klaji maldīgas ziņas, uzdoties par citu personu, rakstīt melīgas atsauksmes un izmantot dažādas citas neatļautas viltības.

Pirms dažiem gadiem kādas nelielas taksometru kompānijas īpašnieks gluži vienkārši novērtēja visus konkurentus ar vienu zvaigznīti, bet savā GMB ierakstā no dažādām ierīcēm dažādās pilsētas vietās atzīmēja visas piecas. Rezultātā Google vairumā gadījumu lietotājiem piedāvāja tieši šo pārvadātāju. Tagad šādas manipulācijas veikt ir nesalīdzināmi grūtāk, jo Google komanda no kļūdām ir mācījusies un trūkumus novērsusi.

Cita populāra šmaukšanās metode ir nosaukuma lauka izmantošana, ignorējot Google noteikumus. Tur nu tiek rakstīts viss iespējamais – sauklis, detalizēts atrašanās vietas apraksts, pārstāvētie zīmoli, pakalpojumu izklāsts utt. Nevar noliegt, ka bieži tādas viltības tiešām nostrādā, jo, neskatoties uz dažādu speciālistu kritiku, nosaukums algoritmā joprojām ir viens no svarīgākajiem kritērijiem. Taču arī šāda – teiksim, kā ir – spama izskaušanai pēdējā laikā ir darīts visai daudz un ieraksti, kuros atslēgas vārdi tiek izmantoti īpaši nekaunīgi, tiek vienkārši bloķēti.

Lūk, pāris piemēri, kad lapu īpašnieki vai veidotāji ir izcēlušies ar patiesu kreativitāti (gadījumi īsti, detaļas mainītas):

 - Lietotas vācu mēbeles, sadzīves preces no Vācijas - vācu mēbeles Limbažos, SIA „Celmiņš-1”
 - Zuzāna V. konsultāciju birojs, SIA – krodziņš / motelis "Pie Viktora". Banketu, kāzu rīkošana.

Varētu šķist, ka šāda rīcība palīdz nodrošināt labāku pozīciju meklētājā. Diemžēl (vai patiesībā – par laimi), tas ir ātrākais ceļš uz bloķētu ierakstu. Un, pat ja līdz tam nenonāk, jāatceras, ka viss, kas rakstīts nosaukuma laukā, var arī tikt uztverts kā nosaukums. Līdz ar to, uzņēmums nebūs atrodams ne pēc nosaukuma, ne klāt mākslīgi piekabinātās frāzes.

Nevienam nepatīk, ja kāds viņu cenšas piemānīt. Tā dēvētās Google politikas skaidri nosaka, ka nosaukuma laukā jābūt tikai nosaukumam un nekam citam. Turklāt nevis oficiālajam, bet tam, pēc kura konkrēto vietu atpazīst apmeklētāji. Te gan ir jāuzmanās, jo pasta darbinieki var nesaprast, kam tieši jāpiegādā verifikācijas pastkarte.

Labā ziņa ir tā, ka Google labvēlību iespējams panākt arī pavisam godīgā veidā:
•Sniedziet pilnīgu un patiesu informāciju!
• Verificējiet savu ierakstu!
• Aiciniet klientus sniegt atsauksmes un atbildiet uz tām! Arī negatīvas atsauksmes ir noderīgas, jo tās liecina par to, ka uzņēmums ir aktīvs.
• Izmantojiet kvalitatīvus un patiesībai atbilstošus attēlus!
• Regulāri atjaunojiet informāciju sociālajā tīklā un GMB kopumā!
• Veidojiet saites no Google+ uz mājas lapu un otrādi!

Jā, viss minētais, protams, prasa zināmas pūles, taču rezultātā jūs iegūsiet lapu, kas ne tikai patīk Google robotiņiem, bet arī ir noderīga esošajiem un potenciālajiem klientiem.