Kā iegūt kvalitatīvu trafiku savai mājaslapai?


Autors: Irina Romašina

Šis blogs veltīts tēmai, kas aktuāla ikvienam, kam ir sava mājaslapa internetā –web lapas trafikam un veidiem, kā ar to strādāt. Nez kāpēc cilvēki domā, ja reiz viņi ir izveidojuši (iegādājušies vai pasūtījuši) savu mājaslapu, tas automātiski sniedz garantiju, ka šo lapu kāds apmeklēs. Diemžēl tas tā nedarbojas. 


Ja jūs esat izdrukājuši vizītkartes un glabājat tās plauktā, tad, lai cik tās būtu kvalitatīvas, pārdomātas un košas – neviens jums nepiezvanīs uz vizītkartē norādīto tālruni, kamēr neiedosiet šo vizītkarti cilvēkam tieši rokās. Ar mājaslapu ir tieši tas pats – nepietiek vienkārši uztaisīt mājaslapu – tā ir jāvirza, lai ieinteresētā auditorija lapu apmeklētu.

Mani sauc Irina Romašina un es esmu tas cilvēks, kas glabā jūsu vizītkartes tieši tur, kur digitālajā vidē atrodas jūsu mērķauditorija. Šodien es jums pastāstīšu, kādus jautājumus vajadzētu uzdot sev pašam, ja esat nolēmis virzīt biznesu interneta vidē. Mani padomi būs universāli, taču vienmēr ir jāņem vērā tieši jūsu uzņēmuma darbības nozare, mērķi, auditorija un konkurences specifika. 


Sāksim ar pašu svarīgāko jautājumu:

„Kas ir jūsu mērķauditorija?”

Visticamāk jūs jau zināt, kādi cilvēki visbiežāk interesējas par jūsu precēm vai pakalpojumiem – tas ir svarīgi, jo digitālajā vidē jums ir skaidri jāsaprot vidēji statistiskā pircēja tēls. Tas ļaus precīzāk pielāgot reklāmas tārgetingu, atrast pareizos forumus vai izvēlēties Youtube kanālu produkta popularizēšanai. Nežēlojot laiku, apsēdieties un padomājiet – kas ir jūsu klients? Sieviete vai vīrietis? Cik viņam gadu un kas viņu interesē? Izmantojiet auditorijas analizēšanas iespēju, ko sniedz Google Analytics, lai maksimāli precīzi varētu atbildēt uz visiem šiem jautājumiem.

„Kur uzturas jūsu mērķauditorija?”

Svarīgi saprast, kuros digitālajos kanālos jūsu produkts iederētos un kur tas saņems maksimālu atbilstošās auditorijas atsaucību.


Ja jūs piegādājat pusdienu piedāvājumus, ir svarīgi reklamēties noteiktā laikā, kad klienti internetā meklē, kur pasūtīt ēdienu. Ja jūs pārdodat lauksaimniecības tehniku, svarīgāk ir atrast tematam atbilstošās mājaslapas un palaist reklāmu meklēšanas sistēmās, nevis demonstrēt Instagram košus attēlus ar traktoriem. 


Protams, absolūti jebkuru klientu var (un pat vajag) noķert meklēšanas sistēmās tajā brīdī, kad viņš ieraksta meklēšanas lodziņā „nopirkt automašīnu”. Jo tieši šeit un tagad viņš vēlās iegādāties jūsu preci, un no jūsu puses nav nepieciešams itin nekas, lai pārliecinātu viņu par pirkuma nepieciešamību – viņš jau ir gatavs, viņš jau meklē. Jums vienkārši vajag nokļūt vajadzīgajā laikā vajadzīgajā vietā. Bet kā to izdarīt? Nākamajā rakstā es jums izstāstīšu, kā palīdzēt klientam, kurš jau gatavs veikt pirkumu, atrast jūs šeit un tagad, konkrēti – par SEO optimizāciju un reklāmu meklētājpārlūkos. 


Izmantojiet vairāk mediju satura „ēdamo produktu” reklāmai, to, ko cilvēki ēdīs ar acīm. Runa nav par ēdienu, bet gan par visu to, ko var iegādāties spontāni – vai tā būtu koša kaklarota vai sulīgs burgers. Izmantojiet remārketingu precēm, kam nepieciešams ilgāks iegādes laiks, atgādiniet cilvēkam, ka viņš ir meklējis ceļojumu piedāvājumus janvārim, jo tas taču vēl joprojām ir aktuāli, un tieši jums ir ko viņam piedāvāt.

„Kā ieinteresēt klientu?”

Brīdī, kad jūs būsiet atbildējis uz jautājumu „kur?”, puse darba jau būs paveikta. Varbūt precīzi plkst. 11.00 ir vērts Facebook publicēt akciju par ēdiena bezmaksas piegādi pasūtījumam virs 20 eiro cilvēkiem ar tādām interesēm kā, piemēram, programmēšana. Viņi, strādājot ofisā, šajā lietainajā dienā priecāsies par jūsu akciju, vēl jo vairāk tāpēc, ka tā vilina ar košu ēdiena attēlu. Lai ieinteresētu ikvienu cilvēku, vienkārši piedāvājiet viņam konkrēti viņa problēmas risinājumu, bet, ja problēmas nav, radiet to. „Skaties, visiem jau ir spineri, bet tev vēl nav? Tā ir problēma! Un lūk, risinājums – labākie spineri mūsu mājaslapā.”


Un pēdējais diskusijas, bet ne prioritāšu skalas, jautājums: 

„Ko mēs esam sasnieguši?”

Lai ko jūs arī darītu, beigu beigās vienmēr vajadzētu veikt rezultātu, konversiju un pasūtījumu skaita analīzi. Lai turpinātu darbu, jums jāsaprot, vai tas nes augļus, ko var uzlabot, kas ir nostrādājis un vai nepieciešams tajā ieguldīt vairāk resursu.


Pieņemsim, ka jūsu auditorija ir māmiņas dekrēta atvaļinājumā, un jūs pārdodat masāžas pakalpojumus bērniem. Palaidāt video reklāmu Youtube un redzat, ka visbiežāk uz jūsu reklāmas noklikšķina kanālā „Multenes bērniem”. Atsaucība ir kolosāla, bet zvanu vēl joprojām nav. Pastāv liela varbūtība, ka ir vērts atslēgt šo Youtube kanālu, jo tieši tobrīd, kad rāda multenes, pie datora sēž bērns, bet viņa mamma ir pievērsusies mājas darbiem. Ja netiks veikta analīze, jūs to nesapratīsiet un lieki iztērēsiet resursus. 


Tātad – četri galvenie jautājumi: Kam? Kur? Kā? Ko uzlabot?


Atbildiet sev uz šiem jautājumiem un saņemiet kvalitatīvu trafiku.