Uzņēmuma mājaslapa ir izveidota un, šķiet, „iedzīvojusies” interneta vidē. Vai ar to pietiek? Vai mājaslapa ir pabeigta un pilda savu galveno funkciju? Lai mājaslapa būtu „dzīva”, to nepieciešams regulāri atjaunināt, papildināt un „uzfrišināt”.
Cik bieži?
- Nozare un tās specifika
- Mājaslapas apjoms
- Aktualitātes, jaunumi
Šie ir galvenie faktori, kas nosaka to, cik bieži nepieciešams atjaunot mājaslapu. Ja jūsu lapa kalpo kā informatīva uzņēmuma vizītkarte, kuras pamatfunkcija ir informēt potenciālos klientus par jūsu esamību, kontaktinformāciju un pamatpakalpojumiem, tad visdrīzāk satura izmaiņas nebūs nepieciešamas tik bieži. Tā nereti ir tādās nozarēs kā grāmatvedība, mežizstrāde, kravu pārvadājumi, autoserviss utt. Šī iemesla dēļ ir jāatrod cits veids, kā mājaslapu uzturēt aktuālu, šajā gadījumā lielāku nozīmi pievēršot dizaina nianšu uzlabošanai un vizuālā tēla uzspodrināšanai.
Savukārt tad, ja jūsu mājaslapa kalpo kā rīks pakalpojumu un preču pārdošanai vai reklamēšanai, tad vietnes saturu noteikti nepieciešams atjaunot biežāk un regulārāk. Tas jāņem vērā uzņēmumiem, kas darbojās tādās nozarēs kā e-veikali vai katalogi, darbnīcas, tipogrāfijas, ziedu veikali, skaistumkopšanas saloni un tamlīdzīgi.
Dizains
Krāsas, fonti
Ik pa laikam ir „veselīgi” atjaunot dažas dizaina nianses, tomēr jāatceras, ka lielas un vērienīgas krāsu, stila vai logotipa izmaiņas var maldināt klientu un jūsu uzņēmums tādējādi zaudēt identitāti. Tomēr atsvaidzināt mājaslapu ar iepriekš minētajiem dizaina elementiem būtu ieteicams vismaz reizi gadā. Piemēram, ja jūsu mājaslapas fons ir tumši pelēks ar oranžiem burtiem, iespējams šo lapu atdzīvināt, ieviešot gaišākas background joslas. Tādā veidā tiks saglabāta mājaslapas identitāte un vienlaikus kardināli atjaunota kopējā noskaņa.
Fotogrāfijas
Veidojot mājaslapas tēlu, liela nozīme ir tajā ievietotajām fotogrāfijām. Attēli piešķir taustāmāku un reālāku sajūtu par uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem, nostāju, stilu un citām kvalitātēm. Klients uzticēsies jums vairāk, ja lapa regulāri tiks papildināta ar jaunām fotogrāfijām, piemēram, aktuālo preču vai pakalpojumu attēliem, reportāžām no pasākumiem, kur uzņēmums piedalījies, attēliem no uzņēmuma biroja vai paveiktajiem projektiem. Reālas un kvalitatīvas bildes noteikti ir viens no dizaina elementiem, kas rada mājaslapā dzīvīguma pazīmi.
Tāpat iespējams paspēlēties ar background attēliem jeb tā saucamajām banera bildēm. Piemēram, ja jūsu mājaslapas banera foto ir ainava, dabas skats, ceļš vai ēka vidē, to var atjaunot atbilstoši sezonām, tādējādi radot lielisku noskaņu atbilstoši gadalaikam.
Sadaļa aktualitātes un jaunumi
Ja mājaslapā izveidota sadaļa Jaunumi vai Aktualitātes, jāatceras, ka šeit norādītajai informācijai arī jābūt aktuālai. Ja jūsu Jaunumu sadaļā pēdējā informācija būs mēnesi, divus vai pat pusgadu veca, būtu jāpārdomā, vai šāda sadaļa vispār ir nepieciešama. Ja jaunumi mājaslapā tiek ievietoti sezonāli, periodiski, akcijtipa, labāk tomēr izvēlēties banertipa reklāmas informācijas izvietošanu tad, kad jums ir ko teikt mājaslapas apmeklētājam.
Man nav laika, man jāvada savs bizness!
Jā! Tā tik tiešām ir, it sevišķi mazo un vidējo uzņēmēju vidū. Ir lieliski, ja jūsu mājaslapa kalpo kā palīgrīks jūsu biznesam, nevis rada papildu galvassāpes. Tādēļ būtisks ieteikums, izveidojot mājaslapu, ir izvēlēties uzņēmumu, kas piedāvā ne tikai mājaslapas izstrādi, bet arī tās apkalpošanu un uzturēšanu. Tā būs svarīga pievienotā vērtība, jo tādējādi jums nebūs jāsatraucas par to, ka jūsu mājaslapa „noveco” vai nav aktuāla. Šādi jūsu interneta vietnē tiks veiktas regulāras tehniskās un mārketinga apkopes. Dizains, saturs, seo, aktualitātes – visām šim lietām ir periodiski jāpievērš uzmanība, lai uzturētu jūsu mājaslapu „dzīvu”, būtu soli priekša konkurentiem, kā arī palīdzētu klientam jūs vieglāk atrast un noskaidrot vairāk par jūsu piedāvātajiem pakalpojumiem.
Arī tad, ja jums šķiet, ka neko atjaunot nav nepieciešams – noteikti ir!. Tieši tādēļ jūsu mājaslapai ir vajadzīgs savs interneta mārketinga speciālists, kas „pateiks priekšā”, atgādinās, uzlabos, ieteiks, vai vienkārši painteresēsies.
Mājaslapa tā pa īstam pabeigta nav nekad, pie tās regulāri jāstrādā un tā jāatjauno. Visi rakstā minētie rīki un metodes ir tikai daļa no iespējām, kā mājaslapu uzturēt aktuālu. Ja jums rūp savs klients un tas, cik patiesu un aktuālu informāciju viņš iegūs, apmeklējot jūsu interneta lapu, uzticiet šo pienākumu speciālistiem!