WEB lapas labojumi: Kādos gadījumos veikt pašam, kādos – uzticēt speciālistam?


Autors: Elīna Ola

Mūsdienu interneta laikmetā ikkatram veiksmīgam uzņēmumam ir vajadzīga mājaslapa, turklāt, lai lapa pildītu savas funkcijas, to regulāri nepieciešams aktualizēt. Vietne jāpapildina ar fotogrāfijām, jaunumiem, publikācijām un citu saistošu informāciju, kā arī pēc nepieciešamības jāveic citi uzlabojumi. Regulāra informācijas atjaunošana mājaslapā liecina par to, ka uzņēmums strādā, attīstās un ir aktīvs, turklāt pastāvīga mājaslapas satura atsvaidzināšana un optimizācija ļauj uzlabot mājaslapas pozīciju un redzamību meklētājsistēmās, kā arī paaugstināt apmeklētāju skaitu. Šīs nozīmīgās funkcijas iespējams nodrošināt, izmantojot pieredzējušu speciālistu pakalpojumus mājaslapas uzturēšanā.

Kāpēc nepieciešams profesionāls tehniskais atbalsts?

Ir jāsaprot – nepietiek vien ar to, ka tiek izveidota mājaslapa, kurā periodiski atjauno informāciju. Par mājaslapas korektu darbību ir jārūpējas pastāvīgi. Mājaslapu tehniskais atbalsts, sākot jau no mājaslapas izstrādes posma, ietver specializētas zināšanas – tādas kā sistēmas un platformu pārzināšana, mājaslapu tehniskās pārbaudes, drošība, serveru atjauninājumi, optimizēšana meklētājprogrammām, pielāgošana web lapas skatīšanai mobilajās ierīcēs vai funkcionalitātes nodrošināšana (piemēram, HTML koda pievienošana, rediģēšana, sadaļu, kontaktformu, kartes pievienošana, galeriju, video, sociālo tīklu, e-pasta integrācija, valodu izvēle un daudzas citas funkcijas). Tā ir tikai neliela daļa, ko veic speciālists.

Reti kuram uzņēmējam ir šādas zināšanas un iemaņas, turklāt nav efektīvi rūpēties par savu uzņēmumu un vienlaikus regulāri sekot līdzi un paša spēkiem atjaunot/labot mājaslapas saturu. Tāpēc to labāk uzticēt zinošiem un pieredzējušiem speciālistiem.

SIA „Latvijas Tālrunis” būtiski atvieglo klienta darba ikdienu, nodrošinot gan laika, gan budžeta ekonomiju, ļaujot nedomāt par mājaslapas sarežģīto tehnisko pusi un pilnvērtīgi vadīt savu uzņēmumu. Visu atbildību par klienta firmas vizītkarti – mājaslapu uzņemas pieredzējuši un zinoši speciālisti, kas uzrauga un nodrošina gan tās raitu, efektīvu un korektu darbību, gan satura administrēšanu. Tāpat klients regulāri saņem speciālista ieteikumus un lapas statistikas analīzi un gadījumā, ja statistika kritusies vai nav sasniegusi cerēto, speciālists ieteiks, ko uzlabot un attīstīt.
Tāpat klientam arī nav nepieciešams noalgot atsevišķu darbinieku savā uzņēmumā, kas nodarbosies ar tīmekļa vietnes satura atjaunošanu, tādējādi ievērojami ietaupot finanšu resursus. Mājaslapas uzturēšanas izmaksas mēnesī ir būtiski mazākas nekā ikmēneša alga uzņēmuma darbiniekam, turklāt par nelielu samaksu tiek nodrošināts ļoti plašs pakalpojumu klāsts.

Tāpat jāņem vērā, ka uzņēmuma darbinieki laiku pa laikam dodas atvaļinājumos – ja nu ar web lapu kaut kas atgadās tieši tajā brīdī? Web lapas uzturēšana un tehniskais atbalsts ir nepārtraukts un atbildīgs process, tāpēc ir svarīgi, ka par to parūpējas profesionāli speciālisti ar ilggadēju pieredzi un iespēju pastāvīgi uzraudzīt klienta mājaslapu un operatīvi reaģēt problēmu gadījumā.

Ko var darīt klients?

Retākos gadījumos korekcijas vai papildinājumus mājaslapā ieteicams veikt klientam pašam, piemēram, ievietot jaunu produktu vai informāciju par pakalpojumu, attēlus, publikācijas. Šim nolūkam SIA „Latvijas Tālrunis” speciālisti nodrošina apmācību darbā ar satura ievades sistēmu, lai jebkurā laikā klients pats varētu ievietot savā mājaslapā jaunāko informāciju, netērējot laiku nepieciešamo korekciju apkopošanai un nosūtīšanai speciālistam. Šāda opcija visbiežāk nepieciešama uzņēmumiem, kuru darbs ir intensīvs un piedāvājums pastāvīgi mainās. Piemēram, auto tirdzniecībā katru otro trešo dienu mainās pārdošanā esošais automašīnu piedāvājums; restorānu biznesā – jaunas ēdienkartes, akcijas, īpašie pusdienu piedāvājumi, cenu maiņa; tūrisma nozares uzņēmumā regulāri jāaktualizē informācija par jauniem tūrisma objektiem, akcijām uz aviotūrēm, kruīziem; izglītības nozarē – regulāri tiek informēts par aktualitātēm, dažādiem svarīgiem notikumiem studiju dzīvē. Ļoti nozīmīga pašapkalpošanās iespēja ir arī interneta veikaliem, kur katru dienu jāatjauno informācija – jāpapildina vai jākoriģē produktu apraksti, jāpievieno jaunu produktu attēli, jāmaina cenas un tamlīdzīgi. Šādas izmaiņas ir svarīgi veikt pēc iespējas operatīvāk, ko var izdarīt, izmantojot pašapkalpošanās servisu, kad klientam pašam ir iespēja veikt savā mājaslapā nepieciešamos labojumus jebkurā laikā.

Savukārt, ja informācija mājaslapā jāatjauno, piemēram, reizi mēnesī vai retāk, tad klientam ērtāk šo visu apkopoto jaunāko informāciju un materiālus iesūtīt speciālistam e-pasta veidā, zvanot vai tiekoties klātienē, un speciālists web lapā veiks nepieciešamās izmaiņas.

Lielākas korekcijas, piemēram, pievienot jaunu sadaļu, funkcijas, paplašinājumus, banerus, mainīt mājaslapas dizainu, atslēgvārdus, optimizēt SEO, kas ir nozīmīgs mājaslapas atrodamībā, kā arī, ja mainās firmas nodarbošanās virziens, arī veic speciālists. Pat ja klientam ir šādas iemaņas, nebūtu ieteicams veikt šos labojumus pašam, jo pastāv liela varbūtība, ka tiks kaitēts lapas SEO, mājaslapas vietā var atvērties kļūdas paziņojumi, tās ielāde var palikt lēnāka, var nedarboties kādas funkcijas, kā arī var tikt ietekmēts mājaslapas izskats. Rezultātā web lapas apmeklētājam, ieraugot šādu mājaslapu, var mazināties uzticība šim uzņēmumam.

SIA „Latvijas Tālrunis” aicina uzticēt savas mājaslapas veidošanu un uzturēšanu mūsu profesionālajiem un pieredzējušajiem speciālistiem, tādējādi ietaupot gan savu laiku, gan uzņēmuma finanses. Sīkāk par SIA „Latvijas Tālrunis” mājas lapas izstrādes un uzturēšanas pakalpojumiem varat uzzināt, apmeklējot mājaslapu: