Vienkārši par sarežģīto: Kāpēc nepieciešams klientu monitorings?


Autors: Sandra Timofejeva

Ir diezgan grūti „turēt roku uz pulsa” un regulāri kontrolēt milzīgo informācijas plūsmu par dažādu uzņēmumu darbību – dati mainās nepārtraukti. Tāpēc liela daļa uzņēmēju paļaujas uz to, ka viņu klienti vai sadarbības partneri paši ziņos par notikušajām izmaiņām, taču visbiežāk tā nenotiek, kā rezultātā var rasties neparedzēti finansiāli zaudējumi un citi sarežģījumi jūsu uzņēmuma darbībā. Lai izvairītos no šāda riska un spētu laicīgi pieņemt pareizos lēmumus sarežģītās situācijās, lielu lomu spēlē informācija, kuru par saviem klientiem, sadarbības partneriem vai parādniekiem varat iegūt un izmantot savā labā. Turklāt, pateicoties informācijas tehnoloģiju straujajai attīstībai, detalizētus un precīzus pārskatus iespējams iegūt uzreiz - tiklīdz notiek kādas izmaiņas. Šim nolūkam kalpo klientu jeb uzņēmumu datu izmaiņu monitorings.

Kāpēc klienti ir „jāpieskata” jeb kādam nolūkam nepieciešams monitorings?

Iedomāsimies, ka jūsu uzņēmumam ir 100 klientu (fiziskas vai juridiskas personas), no kuriem būtiski atkarīga jūsu uzņēmuma darbība un ienākumi. Katru no šiem klientiem vajadzētu periodiski pārbaudīt, piemēram, vai nav iestājusies maksātnespēja, vai nav negatīva kredītvēsture un klientam var uzticēties (ļaujot norēķināties par precēm vai pakalpojumiem ar pēcapmaksu), vai nav pieteikta likvidācija, varbūt mainījusies juridiskā adrese. Tāpat ir vērtīgi sekot līdzi informācijai par piegādātājiem, piemēram, vai tie laicīgi piegādā preces/pakalpojumus, jo no viņiem lielā mērā ir atkarīga jūsu uzņēmuma reputācija. Šīs visas informācijas ievākšana un apstrāde aizņem daudz laika, vai ne? Protams, var jau katru reizi manuāli iziet cauri milzīgajam klientu vai sadarbības partneru sarakstam un no jauna pārbaudīt visu svarīgo informāciju, taču jūs varat savu laiku arī būtiski ietaupīt – pateicoties Firmas.lv klientu (jeb uzņēmuma datu izmaiņu) monitoringam.

Firmas.lv „pieskatīs” klientus jūsu vietā un nekavējoties informēs jūs par jebkurām nozīmīgām izmaiņām. Pateicoties šim pakalpojumam, klientus pietiek pārbaudīt tikai vienu reizi, un pēc tam monitoringa pakalpojuma ietvaros jūs gluži vienkārši varat atzīmēt informāciju, kādu vēlaties turpmāk saņemt, un sistēma reizi diennaktī automātiski sekos līdzi šiem datiem. Izmaiņu gadījumā jūs saņemsiet e-pastu ar jums svarīgo informāciju – tas ļaus izvairīties no šaubīgiem darījumiem, pieņemt nozīmīgus lēmumus jau laicīgi un sniegs lielāku drošības sajūtu par klientu uzticamību.
Jāsaprot, ka katra niecīgākā izmaiņa jūsu klienta informācijā var būtiski ietekmēt jūsu uzņēmumu un tā reputāciju, tāpēc klientu monitorings ir lielisks risinājums, īpaši, ja uzņēmumā apgrozās lielas darījumu summas un ir rūpīgi jāizvērtē katrs klients.

Kādu informāciju par saviem klientiem tu vari iegūt?


Klientu monitoringa pakalpojuma ietvaros jūs varat iegūt detalizētu juridisko informāciju par klientu vai sadarbības partneri no uzņēmumu reģistra. Piemēram, pieprasītākie dati, ko uzņēmēji parasti vēlas zināt, ir uzņēmuma nosaukums, juridiskā adrese, amatpersonas, kas tiesīgas parakstīt līgumus, uzņēmumu īpašnieki, maksātnespējas procesi, kapitāls, likvidācija vai reorganizācija u. c. Tāpat var iegūt ziņas par juridisko personu PVN statusu un nodokļu parādiem, faktisko kontaktinformāciju (tālrunis, e-pasts, jaunas filiāles atvēršana vai aizvēršana), datus par iesniegtajiem gada pārskatiem, lai sekotu līdzi savu konkurentu darbībai un rezultātiem.

Savukārt mārketinga aktivitāšu uzlabošanai lieliski palīdzēs svētku monitorings, kas, informēs tevi par klientu, sadarbības partneru jubilejām un uzņēmumu vēsturē nozīmīgiem notikumiem. Balstoties uz šo informāciju, var piedāvāt saviem klientiem dažādas akcijas, produktu/pakalpojumu atlaides, publikācijas par godu jubilejai, mārketinga kampaņas un citus labumus, tādējādi veidojot veiksmīgāku savstarpējo komunikāciju un sadarbību.
Informāciju par saviem partneriem un klientiem iespējams arī personalizēt – jūs varat izvēlēties gan periodiskumu (cik bieži saņemsiet atskaites par izmaiņām, piemēram, reizi dienā, nedēļā vai mēnesī), gan informācijas saņemšanas veidu – saraksta veidā Microsoft Excel dokumentā, firmas.lv portālā, izmantojot filtrēšanas iespējas, kā arī e-pastā.

Tāpat iespējams izmantot paātrināto monitoringu – tas ļauj saņemt informāciju par datu izmaiņām, kas uzņēmumu reģistrā veiktas no rīta, jau tās pašas dienas pēcpusdienā. Standarta monitoringa gadījumā informācija tiek apstrādāta nakts laikā un nosūtīta tikai no rīta, kas daudziem, piemēram, žurnālistikas nozarē strādājošiem uzņēmumiem, kuriem ir svarīga tikai jaunākā informācija, jau var nebūt aktuāli. Tāpēc paātrinātais monitorings ir ļoti vērtīgs pakalpojums šādu uzņēmumu veiksmīgas darbības nodrošināšanai.

Par monitoringa pakalpojuma iegādes iespējām iespējams uzzināt, sazinoties ar firmas.lv klientu servisu.