Kā tevi atrod tavs klients?


Autors: Jānis Lielmanis

Mūsdienu informācijas laikmetā cilvēki aizvien vairāk laika pavada datoros, telefonos un citās elektroniskajās informācijas ierīcēs. Arī, pieņemot lēmumus, mēs aizvien lielāku lomu uzticam internetā iegūtai informācijai. Pat jautājumos, kas saistīti ar mūsu veselību, attiecībām, bērnu audzināšanu vai karjeru viens no būtiskākajiem informācijas avotiem un palīgiem lēmumu pieņemšanā nereti ir internets. Tās ir tikai dažas jomas, kurās mūsu uzvedību un ikdienas rīcību ietekmē internets un modernās tehnoloģijas.

Procentuālais skaits cilvēku, kas izmanto viedtālruņus https://www.consumerbarometer.com/en/trending/?cou...

Procentuālais skaits cilvēku, kas internetu vienlīdz bieži izmanto kā viedtālrunī, tā datorā https://www.consumerbarometer.com/en/trending/?cou...

Visvairāk pēdējo gadu laikā mainījušies mūsu iepirkšanās paradumi veikalā vai, izvēloties pakalpojumus. Dažādi pētījumi apliecina, ka jau tagad liela daļa pircēju pirms preces vai pakalpojuma iegādes veic potenciālā pirkuma izpēti turpat, veikalā – salīdzinot cenas, iegūstot papildu informāciju par veikala atrašanās vietu vai darbalaiku, kā arī iepazīstoties ar citu pircēju atsauksmēm, tādējādi izvēloties par labu vienam vai otram tirgotājam vai pakalpojumu sniedzējam. Statistika liecina, ka informācijas izpētei cilvēki lieto ne vien uzņēmuma mājas lapu, bet arī sociālos tīklus, taču pārliecinošs izpētes avotu līderis ir dažādi interneta meklētāji. Šī iemesla dēļ ir īpaši būtiski izveidot ne vien kvalitatīvu mājas lapu, bet arī parūpēties par sava uzņēmuma atpazīstamību interneta meklētājos, izmantojot dažādus papildu resursus, piemēram, sociālo tīklu profilus, uzziņu portālu profilus, blogu un ziņu ierakstus un citus.

Internets ir galvenais informācijas avots, meklējot vietējo uzņēmumu

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?cou...

Meklējot vietējo uzņēmumu, klienti izmanto vairākus interneta resursus, īpaši interneta meklētājus

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?cou...

Šis nenoliedzami ir pārmaiņu laiks, un arī mūsu klientu ieradumi un uzvedība mainās. Ja vēl pirms desmit gadiem uzņēmuma mājas lapu varēja uzskatīt par prestiža lietu, tad tagad tā ir kļuvusi par ikdienas nepieciešamību. Tas, ka katram vietējam uzņēmumam, kas sniedz kādu pakalpojumu vai tirgo preci, ir nepieciešama mājas lapa jeb klātbūtne internetā kļuvis pašsaprotams – mums ir jābūt pieejamiem mūsu pircējiem. Es uzdošu citus – daudz būtiskākus jautājumus, kas, iespējams, palīdzēs izdarīt jums lēmumu uzsākt lapas izveidi vai aktualizēt jau esošās vietnes modernizāciju: Kāds ir manas mājas lapas mērķis? Kā tā palīdz pircējam izvēlēties tieši manu preci vai pakalpojumu?

Saprotot, kādu informāciju klients meklē, uzņēmums spēj nodrošināt, ka vajadzīgā informācija parādās tā mājas lapā

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?cou...

Faktori, ko klients ņem vērā, izvēloties vietējo uzņēmumu

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?cou...

Atbildi uz šo jautājumu atstāšu katra paša ziņā. Bet lai pārdomas būtu auglīgākas, blogam esmu pievienojis īsu ieskatu Google Patērētāju Barometra statistikas datos par Latviju un tās patērētājiem. Sīkāka informācija pieejama šeit: https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?cou...