Vēl vieglāk un efektīvāk: Google Ads reklāmu jaunumi jūsu biznesam


Autors: Jānis Kļavinskis

Google nemitīgi attīstās, ievieš jaunumus, papildinājumus un uzlabojumus, tāpēc reklāmdevējiem nepieciešams pastāvīgi sekot Google Ads aktualitātēm un ik dienu strādāt ar saviem Google Ads kontiem. Tikai tā iespējams saglabāt konkurētspēju un nevainojami pārzināt Google reklāmu rīku. Google reklāmu eksperta sertifikāts ir derīgs tikai vienu gadu un ne velti – ja vēl pirms gada tu sevi uzskatīji par ekspertu, tad, gadu neko nedarot Google reklāmu kontā, tu jau atkal nonāc teju iesācēja līmenī. Google reklāmas – tā ir nepārtraukta mācīšanās un sevis pilnveidošana.

Arī 2018. gads Google Ads bijis bagāts dažādiem uzlabojumiem. Visus jauninājumus šajā rakstā neapspriedīšu, taču centīšos izcelt tos, kas manā skatījumā ir paši svarīgākie.

Jāsāk, protams, ar to, ka pagājušajā gadā Google AdWords pārtapa par Google Ads. Šis jaunais Google brends pakāpeniski parādījās, sākot no 24. jūlija, un līdz ar to pilnībā mainījās Google reklāmu rīks un tā interfeiss. Ja iepriekšējā Google reklāmas interfeisā tu juties kā zivs ūdenī, tad jaunais interfeiss sākotnēji varēja šķist svešs un neparocīgs, tomēr, uzsākot darbu, drīz vien kļuva skaidrs, ka jaunais rīks sniedz virkni dažādu priekšrocību, turklāt ir daudz pievilcīgāks un parocīgāks. Vecajai versijai bija savi plusi, taču jaunā versija ir pārdomāta, ērti lietojama un sniedz daudz jaunu iespēju.

Neilgi pēc tam Google paziņoja par “gudrajām kampaņām” (smart campaign), kas ir gluži jauns risinājums nelieliem uzņēmumiem. Šīs gudrās kampaņās ir izveidotas speciāli mazajam vai lokālajam biznesam – tiem, kam nav savas mārketinga komandas, trūkst laika, ko veltīt Google reklāmu izveidei un uzturēšanai, vai arī tiem, kam pat nav savas mājaslapas. Kampaņas ir gandrīz pilnība automatizētas, sākot no reklāmas izveides, un beidzot ar tās rezultātu optimizēšanu. Gudrās kampaņas nenoliedzami ir ērts veids, kā īsā laika izveidot Google reklāmu un piesaistīt jaunus klientus, tomēr vajadzētu atcerēties, ka pilnībā kontrolēt reklāmas izdevumus un iegūt lielāku atdevi iespējams, uzticot reklāmas izveidi un uzturēšanu kontu pārvaldīšanas speciālistam. Viņš spēs noteikt efektīvāko risinājumu, laikus novērst kļūmes un precīzāk uzrunāt jūsu mērķauditoriju.

Vasaras vidū Google papildināja teksta reklāmas, pievienojot tām klāt papildu virsrakstu un aprakstu. Tas nozīmē, ka tagad Google teksta reklāmas var būt ar trim virsrakstiem un diviem aprakstiem, sniedzot iespēju iekļaut reklāmā vairāk teksta vai informācijas, lai piesaistītu potenciālo klientu. Tiesa, jāņem vērā, ka papildu virsraksti un apraksti lietotājam ne vienmēr parādās.

Vasaras beigās Google ieviesa būtiskas izmaiņas teksta reklāmas, paziņojot par responsive search ads jeb ātri reaģējošām reklāmām. Šis teksta reklāmu veids dod iespēju pievienot līdz pat 15 dažādiem virsrakstiem un 4 dažādiem aprakstiem – kopumā tas ir vairāk nekā 40 000 reklāmu kombināciju. Kāds tas īsti labums no šī jaunuma? Google testēs dažādās virsrakstu un aprakstu kombinācijas, un laika gaitā piemeklēs to variantu, kurš ir visefektīvākais, proti, noteiks to, kura virsrakstu un aprakstu kombinācija ir pati atbilstošākā dažādiem meklējumiem. Laika gaitā ātri reaģējošās reklāmas sniegs lietotājam labāko un atbilstošāko reklāmu, atbilstoši viņa meklētājai frāzei, ierīcei, meklēšanas paradumiem, dzimumam un citiem faktoriem. Šobrīd šis iespējas gan nav pieejamas visiem Google kontu lietotājiem un darbojas beta versijā, taču Google pakāpeniski pievieno arvien vairāk valodu, kam būs pieejamas visas ātri reaģējošo reklāmu iespējas. Droši testējam šo reklāmu veidu un skatāmies, kā tās strādā praksē!

Visbeidzot, sākot ar 30. oktobri, Google pilnībā ieviesa tā saucamo paralēlo izsekošanu (parallel tracking). Līdz šīm Google reklāmu izsekošana darbojās šādi: lietotājs nospiež uz reklāmas, Google reklāmas kliku izsekotājs ielādējas, izsekošanas links ielādējas, iespējams, papildu izsekošanas links ielādējas un tikai tad lietotājs beidzot redz piezemēšanas lapu. Lai gan tās ir vairākas darbības un varētu šķist, ka tas aizņem ilgu laiku, parasti tas notiek vien dažās sekundēs. Tomēr Google nestāv uz vietas un ir ieviesusi risinājumu, kas šo procesu padarīja lietotājam vēl draudzīgāku un ātrāku. Ko tad īsti nozīmē paralēlā izsekošana? Lietotājs nospiež uz reklāmas, un tās piezemēšanās lapa atveras uzreiz. Vienlaicīgi ar klikšķi uz reklāmas fonā ielādējas Google reklāmu kliku izsekotājs, izsekošanas url un papildu redirekti, ja lietojat papildu izsekošanas programmu. Tas nozīmē, ka visas darbības notiek vienlaicīgi. Lietotājām tas nozīmē veiklāku piezemēšanas lapas atvēršanu, bet reklāmdevējiem – lielāku iespēju, ka lietotājs konvertēsies.

Par Google reklāmu jaunumiem 2018. gadā varētu rakstīt vēl un vēl, tomēr tāds nav šī bloga mērķis. Ja jums, ir interese sekot Google jaunumiem, to vislabāk darīt Google oficiālajās vietnēs vai meklēt informāciju forumos. Galvenais – nestāviet uz vietas, lai arī ar ko jūs nodarbotos, turpiniet attīstīt un pilnveidot savas zināšanas! Google patiešām aizrauj!