E-pasta mārketings – pieredze un priekšrocības

Autore: Sanita Buklovska

E-pasta mārketinga virziens turpina gadu no gada attīstīties, pateicoties mārketologu pieredzei un inovatīviem tehniskiem risinājumiem. Vai mūsdienu digitālajā pasaulē vēl ir jāuzdod jautājums, kas IR e-pasta mārketings? Ikdienā jau ir tik daudz uzskatāmu piemēru par šo mārketinga komunikācijas veidu, ka drīzāk jārunā par to, kas NAV e-pasta mārketings. E-pasta mārketings nav e-pasta kastīšu piesārņošana jeb spams.
Lai nepiesārņotu biznesa digitālo vidi un efektīvāk izmantotu tiešo e-pastu kanālu, ir vērts apkopot e-pasta mārketinga priekšrocības un pieredzi.

1. E-pasta mārketings ir viens no lētākajiem un uzticamākajiem komunikācijas veidiem.

2. E-pasts tiek piegādāts tieši personīgi. Atšķirībā no citiem mārketinga kanāliem, šis ziņojums nav adresātam pašam jāmeklē vai jāpaļaujas uz interneta vietņu algoritmiem.

3. E-pasta mārketinga kampaņas satura mērķi jāizvirza un jāizvēlas pēc stratēģiskām vajadzībām: - Tiešs mārketinga saturs ar komerciālu mērķi kāpināt pārdošanas rezultātus. - Lojalitāti un reputāciju kāpinošs saturs ar mērķi uzlabot e-pasta saņēmēja uzticamību. - Jaunumu vēstule, kas var netieši apvienot abus augstākminētos mērķus.

4. Datu bāze – vērtība, kura jāveido un jāsegmentē. E-pasta mārketinga pamatu pamats.

5. E-pasta satura būtiska sastāvdaļa „Subject” jeb temats – pirmais, ko e-pasta saņēmējs pamana vai nepamana. Pievēršam uzmanību, neesam garlaicīgi, esam atbilstoši mērķauditorijai un e-pasta mērķim!

6. E-pasta saturu noteikti ir jāpersonalizē – neaizmirstot, ka personalizācija ir plašāks jēdziens un sevī ietver:

 - Konkrēta klienta vārdu
 - Konkrēta klienta menedžera kontaktinformāciju
 - Sūtītāju, kurš klientam ir zināma persona
 - Klienta vajadzības noteiktā laikā
 - Klienta sadarbības atslēgpakalpojumus un preces vai citas identifikācijas zīmes, kas padara šo sūtījumu unikālu.

7. E-pasta saturs jāveido, vadoties pēc saņēmēju paradumiem:

 - Laiks, ko cilvēks velta e-pastam ir īss, tāpēc saturu vēlams sadalīt teksta un attēlu blokos. Pārliecinieties, ka e-pasta saturs ātri ielādējas. Ja ir iespēja,     neizmantojiet e-pasta pielikumus, tas palēnina e-pasta ielādi.
 - Teksta daļai būtu jābūt maksimāli vienkārši uztveramai un kodolīgai, referāti vai esejas, lai paliek blogiem.
 - Mobilo iekārto lietojamības straujais kāpums liek pielāgot e-pasta saturu ērti lasāmu tieši no viedierīcēm.
 - Vērtējiet saturu, kāds patīk mērķauditorijai – koncentrēti, radoši un cilvēcīgi ziņojumi ar intrigu vai lietišķi korekti pēc augstākajām pieklājības etiķetēm.

8. E-pasta mārketingā ir būtiski veidot atgriezenisko saiti ar klientiem, lai uzzinātu, kas interesē, kad un kā to labprātāk saņemtu. Aptauju digitālie rīki šobrīd ir pieejami interneta vidē dažādos formātos.

9. Novērtējiet rezultātus un izdariet secinājumus – tas noderēs turpmākām kampaņām. Būtiski ir izvērtēt elementus, kurus klikšķina visvairāk, novērtēt apskatīto un atvērto e-pastu statistiku. Novērtējot emocionālos secinājums, bieži vien arī var iegūt atbildes par kampaņas rezultivitāti.

10. Lai e-pasta mārketinga aktivitāti realizētu ātri un automatizēti, īstajā dienā un laikā, svarīgi ir ērts un funkcionāli bagāts e-pastu izsūtīšanas rīks jeb tehniskais nodrošinājums. Mūsdienu biznesa pasaulē ir pieejamas lietotājiem draudzīgas platformas, kurās ir visas iespējamās funkcijas, lai īstenotu personalizētu un unikālu e-pasta mārketinga kampaņu.

Uzturiet kontaktus ar saviem klientiem un potenciālajiem klientiem gudri, izvēloties sev piemērotāko e-pasta mārketinga servisa sniedzēju un īstenojot uz panākumiem un klienta ieguvumiem vērstu komunikāciju. Komunikācijas oriģinalitāte un regularitāte e-pasta mārketingā būs recepte, lai gūtu panākumus tieši ar šo mārketinga kanālu. Analizējiet kļūdas un nebaidīties no kļūdām kampaņās – mācīties no tām jau ir nākamais solis uz izaugsmi.