Programmēšanas tehnoloģijas jau vairākus gadus ļauj diezgan vienkārši veidot mājas lapas, kas piemērojas mobilo telefonu ekrānu izmēriem. Atkarībā no nepieciešamības var izvēlēties responsīvu vai adaptīvu dizainu, var veidot atsevišķu mobilo lapu ar citu domēnu. Taču tehniskās iespējas bieži vien tiek izniekotas, ja vienlaikus netiek domāts par klientam draudzīgu saturu.
Kas vienam ir noderīgs, citam var būt iznīcinošs. Šī patiesība ir attiecināma arī uz mājas lapu formu un saturu. Izvēloties tehnisko risinājumu, rūpīgi jāpiedomā arī par to, ko vēlamies pavēstīt datora lietotājam un ko - viedtālruņa lietotājam. Pat tad, ja Google un citi resursi paziņos, ka jaunā lapa ir mobile friendly, galvenais soģis būs Jūsu klients jeb lapas gala lietotājs. Ja viņš nevarēs ar vienu pogas spiedienu no pirmā ekrāna izsaukt taksometru, vai ērti izvēlēties un pasūtīt preci interneta veikalā, viņš, visticamāk aizies uz citu lapu. Uz konkurentu lapu, kurā to varēs izdarīt ērtāk.
Uz viedtālruņa ekrāniņa ir daudz mazāk vietas, nekā uz lielā datora ekrāna. Tāpēc lapas mobilajā versijā vajadzētu aizmirst par daudziem blakus izvietotiem tekstiem, kuriem ir aktīvas saites. Ja mājas lapas lielajā versijā ir iespējams izvietot desmit vai 20 dažādas preces interneta veikalā, jāpadomā par to, lai lietotājs mobilajā versijā redzētu ērtu preču izvēlni, kurā viņš, nospiežot vienu lielu pogu, varētu tikt līdz vajadzīgajai precei. Nospiežot otru pietiekami lielu pogu, būtu jādod iespēja preci iegādāties.
Kas būs nepieciešams mobilā telefona lietotājam, lai viņš izdarītu pirkumu vai citu vēlamo darbību? Tāds ir pamatjautājums, uz kuru jāatbild mājas lapu izstrādātājiem un īpašniekiem. Galvenā telefona priekšrocība ir iespēja ātri piezvanīt, nospiest pogu un pasūtīt. Priekšrocība ir ātri saņemt konsultāciju pa telefonu vai e-pastā, īsziņā. Turpmāk uzskaitīti galvenie jautājumi, kas jāatrisina, veidojot klientiem ērtas mobilās lapas.
Mājas lapas lietotāji būs Jums pateicīgi, ja ievērosiet šīs ne pārāk sarežģītās prasības. Un, tā kā lapas bieži vien domātas komerciāliem pasākumiem, viņi pateicību izteiks ar saviem maciņiem.
Noslēgumā mazliet statistikas. Šie skaitļi apliecina, ka Latvijā mobilo telefonu izmantojamība ir ievērojami pieaugusi, un to noteikti ir jāizmanto komerciāliem mērķiem. 2016.gadā 57% Latvijas iedzīvotāju lietoja viedtālruni, 24% - planšetdatorus. Galda datoru lietotāju kopējais skaits ir pat par pāris procentiem samazinājies, tagad tas ir 71%. Cilvēku skaits, kuri izmanto internetu mobilajā tālrunī, pieaudzis no 21% 2013.gadā līdz 50% 2016.gadā. Tas turpina palielināties. Šogad katrs cilvēks vidēji lieto 2,3 dažādas ierīces, kuras pieslēgtas pie interneta.
Pircēja ceļš līdz pirkumam, attīstoties dažādām interneta iekārtām, kļūst sarežģītāks. Mobilais telefons tajā iesaistās vienu vai pat vairākas reizes - meklējot informāciju, salīdzinot, pērkot, lasot atsauksmes. Cilvēki telefonu izmanto ātrumam un vienkāršībai. Mājas lapu piemērotību var salīdzināt ar rindu pie kasēm lielveikalā. Protams, ikviens izvēlēsies mazāko rindu un laipnāko kasieri. Tāpat arī interneta lapu pircējs izvēlēsies to, kurā visātrāk un ērtāk nokļūs pie kārotā.