Kā pareizi uzrakstīt SEO "draudzīgu" tekstu

Autors: Valdis Vikmanis

Ja jums ir izveidota mājaslapa, tad ir ļoti svarīgi, ka tai ir SEO "draudzīgs" saturs. Ja tā būs, tad jūsu mājaslapa Google atlases rezultātā atradīsies augstāk nekā līdzīgas (piemēram, konkurentu lapas :) ) lapas.
Šajā blogā es aprakstīšu galvenās lietas, lai jums izdotos labs SEO raksts.


Lietojiet virsrakstus un apakšvirsrakstus
Ja lietosit apakšvirsrakstus, tad jūsu teksts būs viegli pārskatāms, lasāms un saprotams. Cilvēkiem patīk lasīt šādus rakstus, un, visticamāk, viņi ar šo rakstu dalīsies sociālajos tīklos. Jānorāda, ka ar apakšvirsrakstiem jūs varat palielināt sev nozīmīgu atslēgas vārdu skaitu rakstā, kas savukārt uzlabo kopējo SEO šim rakstam.

Lietojiet aktīvos linkus
Linki uz visiem zināmām vai augstas kvalitātes mājaslapām palielinās arī jūsu lapas vērtību. Jo jums būs vairāk kvalitatīvu linku, jo jūsu lapa labāk indeksēsies atlases rezultātā. Droši "linkojiet" uz saviem iepriekšējiem rakstiem, kur esat rakstījuši par šo tēmu. Izmantojiet arī uzticamus avotus, tas savukārt palielinās cilvēku uzticamību jūsu rakstam.

Nerakstiet garus rakstus
Google garus rakstus vērtēs labāk nekā īsus, bet, ja tas būs pārāk garš, tad jūsu lasītājs aizies prom no jūsu lapas. Atcerieties, ka mūsdienās cilvēki ir kļuvuši slinki – ja raksts viņiem nav līdz galam saistošs, tad labās augšējās malas krustiņš tiks nospiests nekavējoties. Lai no tā izvairītos, raksta garumam nevajadzētu būt īsākam par 300 vārdiem un garākam par 800. Atslēgas vārdiem vajadzētu būt no 1 līdz 2% no teksta. Tas nozīmē, ka 500 vārdu garam rakstam vajadzētu sevī ietvert 5 līdz 10 jums noderīgus atslēgas vārdus.

Atslēgas vārdu izvēle
Pirms rakstīt tekstu jums ir nopietni jāizvēlas atslēgas vārdi. Biežāk lietotos vārdus varat sameklēt Google Analytics (par Google Analytics lietošanu meklējiet blogu, ko rakstīs mans kolēģis Jānis Āboltiņš) vai arī jautāt savam Google speciālistam, kādi tie ir. Kad esat noskaidrojuši šos vārdus, tad lietojiet tos virsrakstā, līdā, galvenajā tekstā un arī tagos.

Bildes un to apraksti
Bildes ir ļoti svarīgas jūsu tekstam, lai lasītāji to atvērtu, lasītu un, protams, arī dalītos ar to. Bildes jūs varat optimizēt, pievienojot tām atslēgas vārdus un aprakstu.
Piemēram, ja esat uzrakstījis labu tekstu, bet statistikā redzat, ka to neviens nelasa, tad sākumā iesaku nomainīt bildi, jo prakse rāda, ka šādos gadījumos 70% lietotāju bilde nešķiet saistoša ar virsrakstu.
Otra svarīgākā lieta ir bilžu izmērs. Ja tā būs par lielu, tas var iedragāt mājaslapas kopējo SEO. Proti, lapas ielādes ātrumu. Ieteiktu bildes platumu 520 pikseļu, bet šis izmērs var variēt atkarībā no jūsu mājaslapas.

Rakstam jābūt viegli "šērojamam"
Ja esat pabeidzis savu SEO "draudzīgo" rakstu, kas ir kvalitatīvs, pilns ar atslēgas vārdiem un skaistām bildēm, ko cilvēki vēlas lasīt, tad nākamais solis ir padarīt to "draudzīgu" sociālajiem tīkliem. Ievietojiet sociālo tīklu pogas tekstā, lai lasītāju pēc raksta izlasīšanas varētu ar to dalīties saviem draugiem.
ShareThis un AddThis ir labi rīki, kas palīdzēs jums sasniegt šo mērķi.

Augstas kvalitātes teksts
Pēdējais ieteikums šajā blogā, bet arī vissvarīgākais ir pats teksts. Labākais veids, lai panāktu, ka jūsu tekstu lasa un lasītāji ar to dalās, ir rakstīt kvalitatīvu, noderīgu un izklaidējošu rakstu. Google šādas mājaslapas apbalvo ar augstāku pozīciju atlases rezultātā.
Zemāk esmu apkopojis rīkus, kas viennozīmīgi palīdzēs jums šādu rakstu uzrakstīt.

Hemingway Editor
Hemingway Editor ir rīks, ar kā palīdzību var rakstīt rakstus. It kā nekas īpašs, bet ir viens "bet". Šeit jūs varat pārskatāmi veidot SEO "draudzīgus" tekstus. Šis rīks analizē jūsu tekstu un norāda uz tām vietām, kuras ir grūti lasāmas. Atcerieties, ka raksti, kas ir viegli rakstāmi, visticamāk, tiks "šēroti" vairāk nekā sarežģīti un grūti lasāmi teksti.

HELP.PLAGTRACKER
Kad jūs rakstāt tekstu, kas ir paredzēts internetam, tad ir tikai dabiski smelties idejas līdzīgās lapās. PLAGTRACKER rīks analizēs jūsu rakstu un norādīs, kuras sadaļas ir plaģiāts un kuras nē. Tas ir svarīgi tāpēc, ka Google oriģinālu saturu vērtē augstāk nekā kopētu, tādējādi atlases rezultātā atradīsieties augstāk, un bērnībā mamma taču teica, ka zagt ir slikti, vai ne?

KEYWORD DENSITY CHECKER
KEYWORD DENSITY CHECKER ir rīks, kas noskanēs jūsu tekstu vai URL adresi, lai atrastu, cik daudz reižu ir lietots katrs no atslēgas vārdiem. Šis noderēs, ja jums ir garš teksts un vēlaties pārbaudīt atslēgas vārdu skaitu. Iepriekš tekstā es jau rakstīju, ka atslēgas vārdu daudzumam nevajadzētu pārsniegt 2%.

SEO Optimization
Šis rīks analizē jūsu mājaslapu vai URL un pēc analīzes parāda tā pārskatu. Šajā pārskatā varat viegli pateikt, kur ir kļūdas un pie kā vajadzētu vairāk piestrādāt.
Šajā rīkā jūs varat arī ievietot atslēgas vārdus un tādējādi saprast, cik reižu konkrētais vārds atkārtojas jūsu mājaslapā.

Ceru, ka šis raksts bija noderīgs un palīdzēs uzrakstīt, iespējams, vislabāko SEO rakstu pasaulē. Sākumā būs ļoti grūti, bet darbs dara darītāju un ar laiku šādu rakstu uzrakstīt liksies tikpat viegli kā braukt ar automašīnu.

Lai Jums veicas!