5 iemesli, kādēļ ikvienam uzņēmumam nepieciešama mājaslapa


Autors: Juris Habermanis

Internets ir kā iela, pa kuru, ieskatoties veikalu skatlogos, pārvietojas cilvēki. Ja agrāk, lai paskatītos uz precēm vai izraudzītos pakalpojumu, vajadzēja aiziet uz reālu veikalu, tad tagad reti kurš to darīs, iepriekš nesameklējot un neizvērtējot pieejamo informāciju. Lielākā daļa cilvēku vispirms meklē vajadzīgo internetā, un tieši mājaslapa ir pirmā vieta, kurā potenciālais klients apstāsies, lai uzzinātu visu nepieciešamo. Latvijā tā ir iespēja izlauzties cauri pūlim ar savu pakalpojumu vai preci un parādīt to potenciālajam klientam.

1. Mājaslapa ir tavs virtuālais ofiss

Katram uzņēmumam ir jābūt savam ofisam – arī interneta vidē. Šo funkciju pilda mājaslapa. Vai tu vēlies savu ofisu būvēt Brīvības ielā, Rīgā vai Apē? Viss ir atkarīgs no lapas satura. Mājaslapā dominē ne vien teksts, bet arī vizuālie materiāli un simboli. Kvalitatīvi veidota mājaslapa vizuāli sniegs priekšstatu par to, kas ir tavs uzņēmums. Tās saturs, ko var salīdzināt ar veikala izkārtnēm un plakātiem, parāda, ar ko tu atšķiries no saviem konkurentiem un kāda ir tava biznesa pievienotā vērtība.

2. Mājaslapa ir nepieciešama taviem klientiem

Bieži vien uzņēmēji domā, ka mājaslapa viņiem nemaz nav vajadzīga. Tam var piekrist – protams, uzņēmējs labi zina, kas ir viņa prece vai pakalpojums, tādēļ viņam lapā esošā informācija nav vajadzīga. Taču tā ir vajadzīga klientiem, kas vēlēsies sameklēt šo uzņēmumu. Tas attiecas ne tikai uz potenciālajiem, bet arī esošajiem klientiem. Cilvēki vēlas maksimāli vienkāršā veidā atrast kontaktinformāciju un sazināties ar uzņēmumu. Vairums no mums necenšas atcerēties vairāk nekā divus tuvinieku telefona numurus, tāpēc ir maza varbūtība, ka klients no galvas spēs atcerēties tava uzņēmuma kontaktinformāciju.


Mājaslapai ir jābūt pretimnākošai. Tajā esošajiem tekstiem un attēliem ir jāparāda, kā klientam rīkoties tālāk, piemēram, kā iegādāties preci.

3. Mājaslapa palīdz noturēt kvalitāti

Visai bieži sastopams maldīgs priekšstats, ka uzņēmumu jau tāpat visi pazīst. Tādā gadījumā vērts aizdomāties par zīmolu „Coca Cola”. Visi to pazīst – kāpēc tad to joprojām turpina reklamēt? Ja biznesā ir konkurence un klienti tevi ļoti labi zina, tev vajag noturēt šo augsto līmeni. Neviens bizness nav veidots, lai tas neattīstītos. Ir labi, ja tev ir 70–80 % esošo klientu, taču nemitīgi jāstrādā pie 20–30 % jaunu klientu piesaistes, un mājaslapa ir galvenais elements, kur ar savu saturu pateikt auditorijai, kas tu esi, ko tu dari, kādā laikā un kur tevi var atrast.

4. Mājaslapa sniedz redzamību un visu nepieciešamo informāciju

Ir cilvēki, kuri uzskata, ka viņiem mājaslapa nav vajadzīga, jo viņi ir sociālajos tīklos. Taču Facebook mēs neizmantojam meklēšanai – tas ir tikai labs kanāls atpazīstamības veicināšanai. Mājaslapa nepieciešama tūlītējiem Google meklējumiem. Ja cilvēkam ir radusies konkrēta vajadzība, viņš meklēs nozari vai uzņēmumu Google, tādēļ ir jābūt redzamībai meklēšanas rezultātos. Sociālie tīkli nesniedz iespēju apskatīt visu vajadzīgo informāciju vienuviet. Facebook var apskatīt kādu preci vai akciju, taču ne kopskatu. Klients neredz, ar ko kompānija nodarbojas.

Mājaslapa ir ļoti labs klientu piesaistes avots, ja tajā var ātri ieiet, neapmaldīties, īsi un konkrēti saprast, vai klients nokļuvis īstajā vietā, vai tas ir tas, kas viņam ir vajadzīgs un vai tas konkurē ar citu piedāvājumu.

5. Mājaslapa veido zīmola identitāti

Būtiska atšķirība starp sociālajiem profiliem, tajā skaitā Google My Business, un mājaslapu – tev ir iespēja izvēlēties, kā mājaslapa izskatīsies. Tai ir tēla veidošanas funkcija. Facebook lapa visiem izskatās vienādi, taču mājaslapu var veidot, izmantojot savu specifisko dizainu, zīmola identitāti. Tajā pats vari pateikt kaut ko savā veidā, nevis tā, kā to ir paredzējis kāds cits.