Google My Business arvien vairāk ietekmē SEO

Autors: Jānis Āboltiņš


Pēdējo pāris gadu laikā Google rīks vietējiem uzņēmumiem Google My Business ir ļoti ievērojami mainījies. Kopā ar Google meklēšanas algoritmu tas ir kļuvis daudz gudrāks – stipri lielāka nozīme ir informācijas saturam un konkrēto lietotāju pieredzei. Google My Business ir atvadījies no sociālā tīkla Google+, kā arī ieviesis paziņojumus, ļaujot bez maksas reklamēt dažādus pasākumus meklētāja pirmajā lapā. Ir vēl citas būtiskas izmaiņas.

Mērķis – sniegt precīzu informāciju

Google meklēšanas rezultātus nosaka vairāki sarežģīti algoritmi, kuri nepārtraukti tiek uzlaboti un papildināti. To galvenais mērķis ir sniegt ikvienam lietotājam visprecīzāko informāciju, kas atbilst tam, ko katrs cilvēks meklē. Vienalga – meklētājā, kartē, uzņēmumu sarakstos, enciklopēdijās, mājas lapās. Google mērķis ir piedāvāt visatbilstošākos rezultātus no pārbaudītiem, uzticamiem avotiem. Piemēram, ja Google kartē parāda picēriju, un cilvēks lec savā auto, lai aizbrauktu pēc picas, Google vēlas būt pārliecināta, ka šis kārumnieks norādītajā vietā atradīs picēriju, nevis puķu kiosku vai apavu darbnīcu.

Arvien biežāk pārjautā lietotājiem

Tieši šeit Google My Business informācija iegūst milzu vērtību. Tā ir uzticama un regulāri pārbaudīta. Adrešu un citu ziņu sakritību Google pārbauda vietējās datu bāzēs, paša uzņēmuma mājaslapā, visos citos publiskajos interneta resursos. Verifikācijā to apstiprina paši īpašnieki. Google ir plašs lokālo gidu tīkls, kuri šo informāciju papildina un labo. Vēl vairāk – Google paši piedāvā lietotājiem izdarīt labojumus. Ja ir šaubas, piemēram, par adresi, darba laiku, darbības jomu, Google to pārjautā savai lokālo gidu armijai, parastiem ierindas lietotājiem un, protams, arī uzņēmumu īpašniekiem. Vēl taču ir atsauksmes un attēlu pievienošana, kas ļauj vēl vairāk pārliecināties par ziņu patiesumu. To visu var gan izmantot pārbaudei, gan parādīt lietotājiem, tā radot vēl pilnīgāku priekšstatu par vietu, kas viņu ir ieinteresējusi.

Skopais maksā divreiz

Tāpēc Google My Business lapas esamība kļūst arvien būtiskāka mājaslapas SEO veidošanā. Tā apliecina, ka uzņēmums atrodas norādītajā vietā un vēlreiz pastāsta, ar ko uzņēmums nodarbojas. Protams, informācijai, kas rakstīta Google My Business lapā, jāsakrīt ar to, kas atrodas mājaslapā. Citādi nekāds labais SEO nesanāks. Te par zaudētājiem ir kļuvuši tie uzņēmumi, kuri centušies ietaupīt, veidojot vienu mājas lapu vairākiem uzņēmumiem vai pilnīgi dažādām nozarēm. Google nesapratīs, kā vienā adresē var atrasties kūku ceptuve un auto darbnīca ar vienu un to pašu nosaukumu. Ieteicamais un dabiskais risinājums – katram sava mājaslapa un katram sava Google My Business lapa. Tad, ja tiks izdarītas visas vajadzīgās tehniskās lietas, gan ceptuve, gan auto darbnīca lieliski atlasīsies Google meklētājā.

Mobilie telefoni dod apmeklējumu

Jāpiebilst, ka visu Google rīku piemērošana mobilajām iekārtām notiek vēl lielākā triecien tempā, nekā iepriekšējos gados. Mobilais telefons ļauj vēl biežāk parādīt vietējos uzņēmumus kartēs. Google Map pilnveidojies pat tiktāl, ka, meklējot kādus konkrētus veikalus un pārbīdot karti uz citu Rīgas mikrorajonu, pajautā, vai parādīt līdzīgus uzņēmumus jaunajā vietā. Ja vajag, piedāvā arī mērogus pamainīt, apskatīt vietu sīkāk. Uzņēmumu atrašanās vietai un nosaukumam klāt saites ar mājas lapām, attēli, atsauksmes, darba laiki, izstaigājama karte ar ielas attēliem. My Business lapa uzņem simtiem un tūkstošiem lietotāju mēnesī, kas pamatīgi apstiprina arī mājas lapas atbilstību meklētajiem pakalpojumiem.

Google iesaka

Tas ir ļoti būtiski mājaslapas SEO rezultātu indeksācijā. Lapa, kurai darbojas verificēts un pareizi aizpildīts Google My Business profils, pilnīgi noteikti organiskajos meklējumos atradīsies augstāk par līdzvērtīgu lapu, kurai My Business informācijas nebūs, vai arī tā būs nepareizi aizpildīta. Šis princips sasaistās arī ar šobrīd visbūtiskāko Google darbības virzienu – arvien lielāka vērtība indeksācijā ir mobilajiem telefoniem piemērotām lapām. Visi rīki savstarpēji mijiedarbojas, un Google My Business lapas korekta aizpildīšana ir viens no pamata darbiem, ko pati Google iesaka kā svarīgu SEO optimizācijai.